Regler og klagevejledning

Såfremt at man har en klage bør man kontakte vandforsyningen. Er man utilfreds med vandforsyningens svar eller løsning kan man skrive til bestyrelsen. I sidste instans kan man indbringe klagen til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Hammer

Vandforsyningen og bestyrelsen kan kontaktes på brev til Birkerød Vandforsyning, Biskop Svanes Vej 16 3460 Birkerød, eller på mail biv@biv.dk.

Eller som beskrevet i vores regulativ afsnit 15:

15   Klage

Forbrugere kan indbringe klager vedrørende tvister med vandforsyningen for:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

www.forbrug.dk

Denne klageadgang er fastsat i forbrugerklagelovens kapitel 5 om mediation. Dette koster 100 kr., som ikke tilbagebetales. Er der ikke fundet en mindelig løsning ved mediation, kan der klages til Forbrugerklagenævnet. Dette koster 400 kr. Dette beløb tilbagebetales, hvis klageren får medhold.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen kan fastsætte beløbsmæssige over- og undergrænser m.v. for størrelsen på det omtvistede beløb, som betingelse for indbringelse af klager. Læs nærmere herom på www.forbrug.dk/